16-08-2015

Dag 23 (8 Aug) De terugreis

We zijn alweer een weekje terug maar door alle drukte was ik er nog niet aan toegekomen om het blog af te maken.
Nu dus de terugreis..

Vanochtend hoefde we niet zo heel vroeg ons bed uit want onze vlucht ging pas om 12.11uur.
Half 8 ging de wekker en waren we allemaal zo klaar, we hadden met mijn ouders afgesproken dat we 8.30uur zouden vertrekken richting Miami. Vlug nog even wat foto's gemaakt van het hotel en uitchecken.

Alles ging prima op tijd, nog even voor de Airport getankt, want we moesten hem vol inleveren.

Bij MIA aangekomen was het helemaal niet druk bij het inleveren van de auto, we werden ook direct geholpen door een jongeman en kregen netjes het bonnetje mee dat alles goed was. Wel leuk om te zien dat we 5500 km hebben gereden deze vakantie! Wauw haha, veel maar het was zeer zeker de moeite waard!
Het zat me de afgelopen weken flink dwars dat we zo rot behandeld waren bij Budget en dat ze ons afscheepten met rare verzekeringen, had al een paar mailtjes gestuurd naar de Amerikaanse en Nederlandse budget, maar kreeg geen reactie terug.
Weet nou niet of ik dat nog verteld had maar we kregen de auto niet mee omdat de auto op mijn naam stond en betaald was met de creditcard waar Daan zijn naam op staat, dit moest met extra kosten gewijzigd worden zeiden ze.
In de villa kwam ik er toen achter dat ze ons een Sickness Plan en een damage Insurance hadden aangesmeerd. En daarna de auto nog steeds op mijn naam stond en dit extra bedrag betaald hebben, met je raad het al, gewoon de cc van Daan.
Dus onderweg kwamen we bij de Car rentals uit en ben dus naar de balie toegegaan, Daan wilde het via de mail doen, maar ik heb het dan liever face to face ( gaat ook een stuk sneller)
Na mijn zegje gedaan te hebben tegen de vriendelijke mevrouw bood ze gelijk haar excuses aan en probeerde ze contact te leggen met de vrouw die ons toendertijd geholpen had , zij was ook aan het werk. Ze wilde verhaal halen waarom dat zo gegaan was. Ze kreeg haar niet te pakken en besloot om het zelf af te handelen.
We kregen dus gewoon alles terug, hoppa €213 ! Niet voor niets teruggegaan :-)
En het voelde goed, deed nog net geen vreugdedansje hihi ;-)

Nu toch echt richting het inchecken, met de MiaMover ben je er zo.
En bij het inchecken kwam er een dame dat we het zelf konden doen bij zo'n pilaar. Dit ging allemaal prima en best snel en werden je tickets zo voor je uitgeprint. Nog even koffers inleveren en we konden richting de controle.
Hier stond een rij, maar vond het allemaal wel meevallen met de drukte. Daan zijn handen werden nog even met een soort staafje afgenomen (drugs test)
Maar alles was natuurlijk goed, er was ook geen fouilleren en konden gewoon doorlopen.
Nu maar richting gate 4, ook nu moesten we weer met de Mover. Bij de gate aangekomen waren ze al aan het boarden maar voor een andere bestemming. Vreemd als we zelf ook al over 30 minuten moeten boarden. We liepen een stuk verder en keek even op het bord en zag dat ze de gate hadden veranderd, jeetje zeg, tis dat ik kijk want we stonden nu dus mooi verkeerd.
We moesten met de mover weer terug de andere kant op en kwamen dan nu wel gelukkig bij de goeie uit. We hebben nog even wat te drinken en eten gehaald en konden daarna gelijk gaan boarden.
We zaten helemaal achterin het vliegtuig en geen plaatsen bij het raam, die waren voordat we op vakantie gingen allemaal al bezet.
Dit keer hadden we wel schermpjes, maar deze vlucht duurt maar 2 uur en 40 minuten. Ook zagen we al gauw dat je moest betalen, maar zolang je niet in de lucht was kon je kijken. De kinderen hadden dit natuurlijk allang uitgevonden en waren al lekker tekenfilms aan het kijken. Het boarden duurde toch allemaal wat lang en we begonnen toch allemaal wel wat vaak op onze klok te kijken want we hadden maar 50 minuten de tijd om naar het volgende vliegtuig te gaan, dit werd natuurlijk steeds korter.
Ok we gaan rijden richting de startbaan...en we staan weer stil, ja hoor daar komt een anouncement van de piloot ; er is slecht weer in het noorden van Florida en mogen nog niet opstijgen. Nee heh, Daan is al best in paniek want die denkt dat tie niet thuis komt :-) , ikzelf ben dan wel wat rustiger en vertel hem dan ook dat hun gelijk proberen om je op een andere vlucht te zetten.
We hadden inmiddels nog maar 15 minuten om de andere vlucht te kunnen halen en wisten dus eigenlijk al dat we dat niet gingen redden ( je moet natuurlijk eerst nog landen, taxiën naar de gate en dan nog het uitstappen)
Ach we zien het wel, de piloot riep eindelijk om dat we mochten vliegen en dat hij al wist dat er genoeg mensen aan boord zaten die een andere vlucht moeten halen en dat hij zou proberen om nog wat tijd in te halen.
De vlucht was vrij pittig, veel turbulentie en dan het landen, sjees we moesten onze stoelen beethouden met het remmen. Hij ging echt met een flinke vaart de landingsbaan op zeg. Damian heeft het zelfs gefilmd.
Maar goed, we waren geland en het andere vliegtuig zou nu gaan vertrekken, we reden er nog langs maar hij stond er nog en was nog 2 containers aan het inladen.
Ik zeg nog tegen Daan die gaat niet vertrekken want misschien is dat vliegtuig nu niet vol omdat hier nog zat mensen inzitten die moeten overstappen.
De stewardess riep om dat de vlucht naar Dusseldorf wacht op de mensen die in dit vliegtuig zitten. Dat is mooi.. uit het vliegtuig aangekomen nemen we een sprint richting de gate die maar een tiental meters van ons vandaag was. Er stond al iemand te zwaaien en te roepen naar ons en aangekomen blijkt dat we de enige zijn waar ze op zitten wachten! Iedereen zat er al in, 6 stoelen waren er nog vrij, die van ons :-)
We zaten weer achterin in het midden en we zaten nog niet en we vertrokken.
Vind dit toch wel een hele nette service hoor.

De vlucht naar Dusseldorf ging prima, we hadden een tv scherm vlak voor ons dus we konden een film kijken ( was niet onze smaak, maar je heb in ieder geval wat te doen). Ik vind de service van een Amerikaanse maatschappij ook altijd goed. Ze komen zo vaak langs voor drinken en altijd vriendelijk, een stewardess was helemaal gek van de kinderen, ze vond ze zo cute en wilde ze wel mee naar huis nemen.
Jayden heeft trouwens bij allebei de vluchten totaal geen last gehad van zijn oortjes, waar we toch wel een beetje bang voor waren. Maar hij heeft geen kick gegeven. Het was een goede vlucht, trots op de kids die dr eigen zo goed hebben gedragen. Jayden heeft zelfs nog meer als 3 uur geslapen!

Iets voor 7.00uur in de ochtend landen we op Dusseldorf Airport en konden we richting de koffers. Eerst nog even langs de douane maar dat was ook zo gepiept. De koffers hadden we binnen 5 minuten, die kwamen als eerste op de band tevoorschijn. Nu moeten we dus richting onze shuttle die ons weer naar het hotel brengt.
Ik had de avond ervoor nog een mail gestuurd naar het hotel of alles nog geregeld was en alles was geregeld vertelde ze. Maar buiten aangekomen stond er dus niemand met een bordje met onze naam of iets dergelijks. En ja we wisten toch ook niet waar hij zou staan. Daan maar even bellen, die had het al gehad( man met weinig geduld haha) ze vertelde dat we richting de car rentals moesten lopen en nog iets maar begrepen dat niet helemaal en ze noemde nog D3. Nou we hebben gezocht, rondgelopen bij de car rentals, ik nog even gevraagd aan wat mensen die daar wel met bordjes stonden. We moesten naar buiten zei de man. Buiten aangekomen zagen we een bord met D3 aan de overkant. Vreemd dat we dan helemaal daarheen moesten maar toch maar gaan kijken. Hier stonden een paar mannen in een kantoortje met een of andere afkorting. Daan was er nu echt helemaal klaar mee en ging maar weer bellen, en terwijl hij aan de telefoon zit vraag er een meneer ineens Mister Verzijl?
Dit kantoortje bleek dus een shuttle service kantoor te zijn van diverse hotels.
Nou dit had de mevrouw van het hotel wel even mogen vermelden dat je hier moest zijn, maar gelukkig we hebben het gevonden en konden richting het hotel om de auto op te halen. De rit duurde een kleine 20 minuten en de meneer zette ons netjes bij de auto af zodat we makkelijk konden uitladen.

Nu dus op weg, alleen was m'n pa vergeten zijn tomtom om te zetten naar Europa en hadden we dus geen  navigatie. In het hotel mocht Daan nog even een routebeschrijving uitprinten.
Op weg gingen we op de snelweg al gelijk verkeerd want ze waren aan de weg bezig en de afslag hadden we gemist. Gelukkig zijn er meerdere opties en kozen we een andere weg wat qua tijd haast niks uitmaakt. Moet zeggen dat het toch wel te lang is om ook nog eens bijna 2 uur terug te rijden na zo'n lange vlucht.
De kinderen waren binnen 5 minuten vertrokken , tot aan thuis toe..

Thuis aangekomen werden we al verwelkomd door Roosje, tenminste we hoorde gemiauw en ze bleek hoog in een boom te zitten haha, hoe krijg ze het voor elkaar. Ze kwam er gelukkig ook zelfstandig weer uit en kwam flink kroelen. De ander is altijd even beledigd en komt na een aantal uur pas na binnen.

Terugkijkend op onze trip, hebben we het super gehad. Weer veel mooie plekken mogen zien, gelachen , lekker gegeten en toch ook wel goed geshopt.
Het weer was jammer genoeg wel wat minder als dat we gewend zijn, misschien hadden we gewoon pech of ligt het aan het seizoen waarin we zijn gegaan, maar al met al hebben we ons gewoon weer prima vermaakt. Florida/USA verveelt nooit!
Eenmaal thuis hebben we van Budget ook nog eens €47 teruggekregen. Dit had ik al op het forum gezien dat mensen geld terugkregen na een prepaid boeking.
Dus dat is weer een meevaller.
Ook hebben we het geld teruggekregen van de tour die we eigenlijk in Nashville zouden doen. Gewoon een mailtje sturen en zonder gezeur krijg je het gewoon terug, that's what i love about the United States :-)
Neem nou weer een voorbeeld , de dokterskosten die we hadden gemaakt in Amerika voor Jayden, krijg de medicijnen niet vergoed en maar een gedeelte van het consult. Tja das dan weer Nederland.. enfijn niet zeuren Naatje, die mooie vakantie pakken ze niet meer van ons af. En voor nu weer sparen voor een volgend trip naar het verslavende Florida!

Ik wil iedereen die ons heeft gevolgd super bedanken, zo leuk om te zien en te lezen dat mensen met ons 'meegereisd' zijn. Dit maakt het dan ook extra leuk om een blog bij te houden. TOP! See ya next time

1. Ik vond het leuk om met jullie mee te reizen en mee te mogen genieten van jullie spannende en mooie Blogs en foto`s.
    Dank je wel.
    Intussen heb ik al met je Moeder koffie gedronken en bij gekletst hihihi
    Liefs xxxx Ria

2. Super vakantie hebben jullie gehad! Netjes ook dat het vliegtuig heeft gewacht. Wat betreft die medicatie: hebben jullie het bij de ziektekostenverzekering geclaimd? Alles wat je niet terug krijgt kun je dan bij de reisverzekering terug vragen. Bedankt voor de blog, was leuk om mee te lezen.

3. Ja aan alles komt een eind, okk aan deze heelrijk vakantie! Toch goed , dat je even bent gaan vragen bij budget, zo zie je maar weer, lekker mooi bedrag terug gekregen! Mooi dat het vliegtuig op jullie wachtte inderdaad, nou weer in het gareel ,straks jongens weer naar school en dan is alles weer back to normal! Bedankt voor het meereizen, ik vond het erg leuk Natalie,

4. Welkom thuis, inmiddels is de jetlag vast over.
    Bedankt voor je leuke verslag, ik vond het leuk om mee te lezen. Tot een volgende keer.

5. Excellent post. I will certainly come back to read more of the articles about food. We love to try new receipts and new food, not only our native
    us post office change address form