19-07-2015

Dag 2 (18 Juli) A very long day, but we're here!

4.00uur zou de wekker gaan, maar voor de wekker lag ik natuurlijk al klaarwakker. Daan was ook al wakker, alleen Jayden lag nog in dromenland want die is behoorlijk aan het spoken geweest vannacht.
Damian lag bij mijn ouders in hun kamer en ook die was om half 4 al uit zijn bed.
4.50uur naar beneden en de shuttle bus stond al netjes klaar. We waren de enige die meegingen dus het busje voor ons zelf.
Hij was een hoop aan het praten en we begrepen er geen snars van maar er kwam tussendoor een hoop Shit en sheiße uit zijn mond. Hij had er ook flink de vaart in en reed soms wel 150! Op een gegeven moment reden we een steegje in, waar ik toch wel even moest slikken, vind dat dan weer helemaal niks. ( We reden dus een andere kant op als de Airport) , maar wat hij nou ging doen, don't know.. maar na 5 minuten waren we weer op pad richting de Airport.

Kwamen gelukkig netjes op tijd aan want de balie was nog gesloten.
Alles verliep vlotjes en zijn op ons gemak nog even wat gaan eten en drinken bij Starbucks.
Na onze bak koffie en thee liepen we op ons gemak naar de gate en hier ging ook alles lekker snel.. we moesten met een bus naar het vliegtuig maar dat was in 5 minuten rijden.

 
samen met paps
 
                                         Daan ziet er tegenop 
 
In het vliegtuig hadden we fijne plekken bij de nooduitgang, Jayden zat daar....dacht dat niet mocht maar er werd niks van gezegd.
We hebben gevlogen met Iberia, wel een goeie maatschappij en vriendelijk personeel. We kwamen gewoon op tijd aan op Madrid en konden gelijk door naar de andere gate want we vlogen binnen een uur alweer door. De gate ging wel laat open waardoor we een uurtje vertraging opliepen.




Ook deze vlucht vlogen we met Iberia... tja wat moet ik zeggen, een oud toestel. Er moest ook een hoop geswitcht worden want haast niemand zat bij elkaar, kinderen apart, ook wij zaten niet bij onze kinderen maar hebben met mijn ouders geruild.
We zouden entertainment hebben maar dat was er dus niet. Stoelen kapot. Die van mijn vader kon alleen in ligstand, die zat helemaal los. En alles was vies...was dus best teleurgesteld en hoopte maar dat we ze voor de komende 9 uur bezig konden houden.
Dit is allemaal dus wel goed gegaan, ok ze zijn wat hyper en wat verveeld op een gegeven moment, maar ach het zijn kinderen en mensen hadden er geen last van :-) Jayden heeft zelfs gelijk aan het begin van de vlucht geslapen, ik zeg we gaan zo ook even slapen, hij zegt ja jullie ook, ik zeg dat we dat ook gaan doen. Hij pakt een kussen en een deken en weg was hij haha.
Rond een uurtje of 4(USA time) landen we dan eindelijk op Miami Airport!

En nu komt het hoor...Ok eerst de douane, daar stond een mega rij. Maar als je eerder Esta had ingevuld kon je zelf in een systeem je controle doen. Ideaal dachten we.. bij ons kwamen er al geen papiertjes met foto's uit omdat onze (Daan, Damian en van mij)paspoorten geen half jaar meer geldig zijn...dus alleen Jayden mocht het land zogezegd binnen. Mijn ouders kregen een foto met een kruis erdoorheen dus ook dat ging niet lekker. Even nagevraagd en wat denk je, moeten alsnog in die rij gaan staan. Jayden had het helemaal gehad, wilde niet meer lopen, huilen en was gewoon helemaal op. Eenmaal bij de douane aangekomen, hadden we gelukkig een hele vriendelijke (en grappige) agent.
Hij zat alleen in twijfel of wij in de 6months groep hoorde met de paspoorten.
Dit had ik thuis al nagekeken en het moest geen probleem zijn. Hij wist alleen niet hoe het in moest vullen en vroeg het aan een collega, nou van haar mochten we er dus niet in. Daan helemaal in de stress, zweet op zn voorhoofd en ik raakte toch ook wel lichtelijk in paniek. Damian mocht wel door omdat hij geen gevaar is maar voor ons moest het nagevraagd gaan worden.
Gelukkig bij navraag aan andere collega's zetten hij gelukkig de stempel in onze paspoort met alleen een kortere datum. Pffieuww dat ging gelukkig goed.

Ok vlug naar de koffers, die waren inmiddels al van de band gehaald dus die hadden we zo, daarna weer paspoorten laten zien en het blauwe briefje wat je in het vliegtuig krijgt inleveren (ook hier stond weer een flinke rij).
Daarna nog een stuk lopen richting de MIA Mover die ons naar de Car Rental gaat brengen.
Daar aangekomen waren we gelukkig gelijk aan de beurt bij Budget, vele negatieve verhalen gelezen op het forum over dit bedrijf en natuurlijk thuis al wat problemen gehad om mijn tijd te wijzigen (waar ik volgens die telefoniste 300 dollar voor moest betalen om het inleveren 3 uur later te zetten, yeah right)... enfijn ook voor ons is dit de laatste keer Budget geweest want ook wij hadden hier problemen.
Ik had als hoofdbestuurder Daniel gezet en betaald met creditcard op naam van Daan. Account staat op mijn naam en hun zeiden dat ik mezelf als hoofdbestuurder had neergezet. Dus we kregen de auto niet mee, echt zo gezeur en die vrouw kon ik onderhand wel achter die balie vandaan trekken want je kon zeggen wat je wilde, ze luisterde niet naar je. Ook nog even aan collega's vertellen dat we uit Nederland kwamen en toen kwamen de pff en de oeehh  tevoorschijn. Vond het allemaal erg onprofessioneel, klantvriendelijkheid van 0,0 ... Je bent al zolang op weg, zolang zonder slaap.. dus je begrijp wel dat ik dit dus niet echt kon hebben. We hadden de keuze om de reservering te wijzigen, moest ik met iemand van Budget gaan bellen of 13 dollar per dag te betalen en dan kon het dus blijkbaar allemaal wel veranderd worden. Ik dacht het eerste en heb het geprobeerd maar met annuleren en een nieuwe boeking zou de auto me nu geen 500 euro kosten maar 3000 dollar! I don't think so. Ik moest maar iemand anders bellen want zij kon niks wijzigen. 2e gesprek was een spraakcomputer maar met een spraakcomputer die Nederlandse achternamen niet verstaat en 30 minuten verder was, heb ik de verbinding maar verbroken en hebben we de 2e optie maar genomen. We waren inmiddels al 3 uur bezig op het vliegveld met douane en auto dat we er helemaal klaar mee waren, we moesten immers nog een paar uur rijden naar Clermont!
250 dollar armer konden we eindelijk de auto meenemen, nu konden we wel de auto meenemen met nog steeds Ik als hoofdbestuurder en met creditcard van Daan. Moest persee een verzekering erbij afsluiten dat zat in die 13 dollar, snapte er helemaal geen **** meer van, maar hier ga ik nog wel achteraan, niet dat het wat uit zou maken, maar ik moet gewoon nog even mijn ei kwijt haha... doe nu wel een lachje maar gisteren kon ik wel janken.
Even mezelf bij mekaar rapen....En Weer Door.
Auto konden we trouwens ook niet kiezen, werd aan de balie al gevraagd wat we wilden, en hebben de Ford Escape weer genomen.
Mooi karretje hoor, mag ook wel voor dat extra geld ;-)

We wilden nog even een Walmart opzoeken, zit er 1 in de buurt hier, maar konden hem niet vinden dus zijn maar gaan rijden...3 uur en 20 minuten gaf hij aan. Tussendoor nog even wat te eten en drinken gehaald bij Wendy's en Dunkin Donuts.. Bij de kinderen was het lichie uit die konden echt niet meer.
Ook voor ons was het een zware rit, toch nog een keer extra gestopt want het was echt eigenlijk te zwaar. Het was de bedoeling om rond een uurtje of 2200 (4.00uur in de nacht dus 24 uur op!) bij de villa aan te komen, maar hier kwamen we pas 0.30uur aan!
We zijn dus ook direct naar bed gegaan, de kids sprongen er zowat in haha..En ook wij lagen er in 10 minuten in.

Wat een dag mensen...maar goed we zijn er!
Voor nu gewoon lekker genieten!


14 opmerkingen:

  1. Wat een reis met hindernissen maar jullie zijn dan toch uiteindelijk op jullie stekje aangekomen en kan het grote genieten gaan beginnen !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He bah wat een reis en wat een gedoe allemaal.....Raar allemaal bij Budget, ook wij hebben daar de auto gehuurd dus ben benieuwd!! Ben benieuwd hoe de villa er uit ziet, rust even goed uit en dan gaat het genieten beginnen....
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He jeetje wat een gedoe allemaal, maar ja, jullie zijn er .
    Nu ff lekker uitrusten en dan lekker gaan genieten van jullie vakantie.
    Heel veel plezier xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een reis zeg! Dat jullie geen hotelletje in de buurt van het vliegveld hebben genomen, pfff nog zo'n stuk rijden... En wat een gezeik bij Budget. Maar goed jullie zijn er, Budget later wel oplossen. Nu eerst genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pff, volgende keer hotelletje in Miami? Ik zou zo'n lange rit ook niet trekken....
    Wat een gezeik bij Budget, ik zou er nog wel even achteraan gaan.
    Nu lekker geniete, heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een waardeloos begin van de vakantie Nathalie, volgende keer zorg e zeker wel, dat je paspoort nog wat langer geldig is? Waarom doen ze ook zo moeilijk daar? En dan die huurauto, nou daar wordt je ook niet vrolijk van en ook nog extra geld kwijt, nou probeer het maar snel te vergeten en ga maar lekker genieten! Beetje bijslapen en plezier maken met je gezinnetje en je ouders. Ik ga nooit met Iberia en Budget in zee, bedankt voor de tip!😃

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje wat een reis.
    En ik snap je reactie hoor na een lange vlucht een hoop gezeur bij de autoverhuur.
    Dat kan je er dan gewoon niet bijhebben.
    Maar jullie zijn er en nu maar genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje wat een ellende allemaal. Maar goed jullie zijn er nu. Heel veel plezier en ik blijf je zeker volgen.

    Have fun !!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, wat heb ik met jullie te doen zeg, wat een ellende! Stom zeg bij Budget, hoezo makkelijk doen als het moeilijk kan, pff. Hoop dat wij niet zo'n drama krijgen, hebben ook daar onze auto gehuurd.
    Alles maar snel vergeten en vakantie vieren!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tjee wat een gedoe zeg! Maar snel vergeten en genieten van de vakantie?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jeetje wat een gedoe. Wij hebben ook een auto geregeld via Budget en vrezen nu met grote vrezen..... Pffffff.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fantastisch verhaal hoort allemaal bij zo een mooie vakantie
    En nungenieten maar

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fantastisch verhaal hoort allemaal bij zo een mooie vakantie
    En nungenieten maar

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fantastisch verhaal hoort allemaal bij zo een mooie vakantie
    En nungenieten maar

    BeantwoordenVerwijderen