25-07-2015

Dag 8 (24 Juli) Roadtrip dag 4 ; Just another day in the mountains

Vanochtend hebben we niet zo nauw gekeken naar de tijd, we hebben lekker tot
half 9 op ons bed gelegen. De kinderen hadden het ook nodig hoor, en wij trouwens ook :-)
Het is nog best bewolkt dus we hopen er maar op dat het droog blijft vandaag.

Eerst maar even ontbijten, dit hebben we gewoon heel simpel in de auto gedaan met Swirl cinnamonbread, Daan had geen trek, Jayden en Damian eten ook niet echt veel. Dus een ontbijtbuffet is dan een beetje overbodig. Daarna nog even getankt, hier was de benzine $2.26 per gallon, dus we hadden een volle tank voor €22.
Daarna op weg naar Cades Coves....oh wacht, ik heb er geen adres van! Overal en van alles uitgepluisd, behalve van deze routes. De CoPilot kon hem ook niet vinden, dus die ging hem dan niet worden.
But no worries, ik heb er nog 2 om mn lijssie staan ;-) , dan gaan we maar naar
Clingmans Dome, dat is hier ongeveer 45minuten vandaan.









De route is echt prachtig, wat een mooi gebied is het hier. Ik vind het echt een aanrader om hier eens naartoe te gaan zeg. Hoe verder we boven kwamen hoe dichter het werd, dit is natuurlijk niet echt in ons voordeel want we zouden de toren omhoog gaan klimmen voor het uitzicht.
Bij de parkeerplaatsen aangekomen dacht ik dat daar gelijk die toren omhoog was...NOT, we moesten nog een partij klimmen, we waren helemaal versleten haha.. hijgend kwamen we boven aan, en helaas alles zat dicht, je kon geen boom meer zien. We waren niet de enige die er van baalden, we hoorde al een paar keer mensen zeggen dat ze toch wel 'very disappointed' waren.
Er waren wat kinderen aan het klimmen op wat rotsen en Damian wilde dat ook wel, ik zei nog nee maar daar werd niet naar geluisterd, en ja hoor eenmaal boven durfde hij niet meer naar beneden, ja hoor Damian. Daan stond in de rij bij de toiletten met Jayden en ik ga echt niet klimmen met mn flip flops aan :-) , zie je me al gaan haha!
Naast me stond nog iemand uit Nederland, ook haar zoontje was naar boven geklommen ( die eigenlijk ook niet mocht ), nog even een praatje met haar gemaakt en daarna vertrokken hun naar de toren. Damian was uiteindelijk toch op eigen houtje weer beneden gekomen en zijn we in de rij gaan staan bij de toiletten. We moesten echt nodig maar Daan zei al dat er een lucht uit kwam waar je niet goed van werd, het waren dixie's.
Nou echt, ik overdrijf niet, die lucht jongens! Ik kokhals nooit, echt nooit maar ik wilde naar binnen stappen.... ik ben weer vlug naar buiten gegaan, dit kon ik niet. Damian is wel met Daan geweest. Maar ja, ik moest zo nodig dus heb mn adem ingehouden en ben als een speer naar dat toilet geweest. Daan lag nog helemaal dubbel om mensen die kokhalzend naar buiten kwamen :-)






Enfijn genoeg vieze praat, we gaan weer op weg. Weer helemaal terug naar beneden, het begon nu ook jammer genoeg te regenen. Oh het is hier trouwens boven ook nog maar een graad of 16 maar het was gewoon lekker om zo daar rond te lopen. We zijn echt tig keer gestopt om foto's te maken, want elke hoek was adembenemend! Daan vond het al helemaal leuk om hier zo te rijden met al die bochten.
Eenmaal beneden was de regen alweer over en scheen de zon goed, de temp was inmiddels alweer opgelopen naar 25 graden.






Beneden zijn we even naar Pigeon Forge gereden om wat te gaan eten, de kinderen mochten kiezen en kozen voor Burger King. Na onze Fast Food Lunch wilden we onze volgende route gaan doen, die hier dichtbij zit, maar we reden verkeerd (dachten we) dus we zijn maar terug gegaan naar Gatlinburg om daar de Mountain Coaster te gaan doen. Het was de bedoeling om die in Pigeon te doen, maar het is hier zo druk dat je er echt een hele tijd over doe om van het ene plaatsje bij het andere plaatsje te komen. Dus dan maar hier, ik vond het eng, ik was er al nerveus voor want het gaat zo hard en ik heb 1 van mn kinderen bij. Bij de uitleg werd het er niet beter op want ik dacht dat je mocht afremmen, maar niet dus , je mocht alleen remmen als de baan bijna afgelopen was.
Ik ben samen met Damian gegaan en Wow die bochten, ik dacht dat ik er uit zou vliegen, en Damian riep maar , tis toch niet eng mama.. nou Damian pfff hihi. Beneden zag ik Jayden ook al met een big smile, die vond het Kick en supercool! ( zijn woorden) Hij zei nog; vond je het eng mama? (ik zeg ja best wel) en hij zei; Ja dan moet je toch gewoon niet gaan als je iets eng vind ..tja Jayden has got a point ;-)





Ok verder met onze lijst...we gaan toch nog eens proberen om te kijken of we die route kunnen vinden, hij heet Roaring Fork Trail. Adres gevonden maar ook daar aangekomen was het de route ook niet. Ik had nog 1 optie, ik had de coördinatiepunten opgeschreven en die konden we ook invoeren op de Pilot.. en verrek we vinden hem eindelijk en wat bleek, hij zat gewoon een paar honderd meter verder als waar we vanochtend gekeerd waren, OMG..ach ja ken gebeuren.
Ik ga nu weer in herhaling vallen want ook deze trail is echt...WAUW!
Deze trail is een One Way road, met heel veel beekjes, smalle bruggetjes en je gaat naar boven en weer naar beneden, we hebben hier echt genoten. Ik zou hem zo weer doen.
Helaas zijn we geen beren tegengekomen, had wel mooi geweest, maybe next time.






Na de trail zijn we naar het hotel gereden om daar de auto neer te zetten en te voet verder te gaan. We wilden naar Ober Gatlinburg met de Tramway, maar ik vond alle prijzen vrij hoog. Want het is dan niet alleen de Tramway naar boven, maar boven was ook weer van alles te doen zoals een draaimolen, coaster, skyliften, nog meer kermisachtige attracties , speelland, minigolf etc.. dit was allemaal $7 pp per attractie. Damian en Jayden kunnen niet kiezen en willen alles.En ik ga het dan weer zielig vinden en laat ze dan zowat alles doen waardoor ik blut uit Gatlinburg kom ;-) En we wilden ook nog uit eten, dus besloten om dit niet te gaan doen en lekker uit eten te gaan.
We zijn hier naar Texas Roadhouse gegaan, en hebben lekker gegeten. Een hele aardige serveerster, ze liet de kinderen allerlei drankjes proeven (Rootbeer, fruitpunch) en het werd uiteindelijk Cola Light. Damian wilde alleen patat en Jayden een kindermenu. Wij hadden allebei Ribs...maar het was zoals gewoonlijk veels te veel want we kregen het niet op. Jayden vond zijn mac and cheese niet lekker en de serveerster zag het en vroeg of hij het niet lekker vond, hij knikte nee.. Ze vroeg me of ze het mee kon nemen en iets anders voor hem moest halen maar hij nam wel een paar patatjes van Daan. Ze was dan ook nog zo vriendelijk om de kindermenu van de bon af te halen en zelfs het drinken van de kinderen kregen we gratis, wat een service zeg. We hebben haar dan ook een flinke tip gegeven ;-)




Na het eten zijn we weer lekker naar onze kamer gelopen en zijn de kids in bad geweest, en wat hadden ze weer een lol.
Ik ben nog even bij de receptie gaan zitten met de hoop dat daar internet sneller zou zijn, maar helaas ook daar krijg ik de foto's niet op mijn blog..zo jammer.
Morgen gaan we naar Nashville ( zo zin in!) en hopelijk is internet daar beter.



10 opmerkingen:

  1. Potverdikkie weer geen foto's en de Fork Trail beschrijf je zo mooi...
    Reden om later deze dag nog even terug te kijken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stoer dat je toch de Mountain Coaster hebt gedaan! Balen van het internet, we wachten met smart op de foto's! Veel plezier in Nashville !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Even bijgelezen en jullie hebben er flink wat kilometers opzitten zeg. Erg knap van de kids dat ze dit zo goed volhouden!! Ben benieuwd naar je verslag van Nashville en natuurlijk ook naar de ontbrekende foto's hahahaha. Heel veel plezier verder!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhhhh weer geen foto`s hahaha jullie hebben weer een flinke trip gemaakt,
    hopen dat het internet in Nashville beter is zodat je de foto`s erop kunt zetten en zo niet dan maar later, hebben we nog wat te genieten.
    Heel veel plezier in Nashville xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een verhaal weer Nathalie haha, met die stank! Nee daar wordt je niet blij van. Verder lijkt het ook heel mooi daar, jullie genieten wel, heerlijk hoor! Morgen Nashville, ben benieuwd! Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo jammer dat je geen foto's kunt plaatsen maar gelukkig houden wij die nog tegoed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo weer ff bijgelegen.
    Ja de tijd vliegt hier voorbij.
    Maar wat een leuke trip maken jullie.
    Geniet ze

    BeantwoordenVerwijderen
  8. super om te lezen hoor! gave trip hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aardig gekke verhalen volg je nu helemaal en ben benieuwd naar de rest.

    Gr tom

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto`s het is daar prachtig xxxx

    BeantwoordenVerwijderen