27-07-2015

Dag 10 (26 Juli) Roadtrip dag 6; Memphis

Vanochtend ging om half 8 de wekker, na een slechte nacht. Er is hier ontzettend veel verkeer en het is natuurlijk weekend dus midden in de nacht werd je wel weer gewekt door dronken gasten...beetje jammer.
Om 6.00 ging de wekker hier nog af, schrok me kapot en drukte hem uit, maar was de snooze knop zodat hij later nog 2x af ging.
Jayden vonden we op de grond, die was er weer eens uitgevallen, gelukkig had ik allemaal kussens op de grond neergelegd zodat zijn val wat zachter zou zijn ;-) , hij heeft er niks van gemerkt van zijn val want hij was gewoon weer in slaap gevallen. Om half 8 ging de wekker en was ik hem kwijt, weet niet wat hij heeft gedaan maar hij lag nu aan de andere kant van het bed, op de grond :-)
Jammer dat ik er geen foto's van heb gemaakt..

8.30uur weer op pad en nu richting Memphis, deze rit was iets meer als 3 uur rijden. Onderweg zijn we eerst nog gaan ontbijten bij Subway's en dat smaakte wel goed. Het is hier trouwens ook weer lekker warm!



We hadden de Graceland tour geboekt, die had ik om 1.15uur gezet want ik wist niet hoe laat we aan zouden komen. En ik dacht dat tijd niet zo uit zou maken omdat het een self-guided tour zou zijn met Ipads. We kwamen hier om 12.15uur aan. Bij het parkeren aangekomen, vertelde de vrouw dat er al meer als een uur wachttijd zou zijn, dus in het ergste geval zouden we dus een uurtje moeten wachten.
We hebben nog even een fotootje gemaakt bij de ingang en zijn daarna naar binnen gelopen om onze gereserveerde tickets op te halen. Dit duurde nog geen 10 minuutjes.
Weer buiten aangekomen zagen we dat we met een busje verder moesten, we hebben hier denk een half uurtje staan wachten totdat we aan de beurt waren.
We kregen een iPad mee, en zelfs Damian kreeg er 1 mee, dat vond hij natuurlijk wel supercool. Je kon ze in het Nederlands instellen en zelfs als volwassene of Jeugd instellen.





Met het busje werd je alleen maar naar de overkant gebracht, waar het huis van Elvis Presley stond. Wauw wat een kast van een huis zeg, erg mooi.
De tour konden we niet helemaal nauwkeurig volgen omdat we natuurlijk ook nog een kleine dondersteen bij hadden, die het helemaal niks vind om hier te lopen. Damian daarentegen was erg geïnteresseerd in alles wat er werd verteld. Soms was Damian nog niet klaar op zijn Ipad en vertelde ons dan even te wachten tot hij klaar was met het verhaal ;-)
De tour vonden we erg leuk om meegemaakt te hebben, gewoon kick dat je in zijn huis rondloopt. Zo zonde dat hij maar zo kort heeft geleefd, hij is echt een legende.











 

 

Ik had weer verkeerd gedacht qua tijd, want ik dacht dat we zo'n 2,5 uur over de tour zouden doen, maar we hadden alleen nog maar zijn huis en het graf gezien en waren al 2 uur bezig! En we hadden nog veel meer geboekt. We hebben maar besloten om niet alles te doen want sommige dingen was niks voor de kinderen. We zijn nog wel naar zijn automuseum gegaan wat ook erg leuk was om te zien.



Na Elvis, werd het toch echt tijd om richting het hotel te gaan en daar te auto te parkeren. We hebben de auto aan de overkant gezet want bij het hotel kostte het parkeren $22 dollar en aan de overkant $5 . Voor het hotel konden we met een soort shuttle bus richting het centrum, ik had alles al helemaal uitgepluist thuis.... alleen niet gekeken naar de tijden want op zondag rijden ze maar tot 18.00uur en het was inmiddels al 16.00uur geweest.
Bij het inchecken in het hotel ging het ook al helemaal mis, zodat we hier om 17.00uur nog stonden en nog geen kamer hadden.
Priceline had de kamer voor ons niet bevestigd bij het hotel, dus dat betekende dat we helemaal niet in hun systeem stonden. We moesten wachten maar het werd in de tussentijd ook erg druk. We waren, en vooral Daan die al zo weinig geduld heeft, er helemaal klaar mee want onze tijd hier in Memphis werd ook maar korter en korter.

We hebben uiteindelijk een kamer gekregen, we moesten een borg betalen van $50 en die krijgen we morgen weer terug. Priceline kregen ze niet te pakken, maar dat was ons probleem niet meer en hun gingen er voor zorgen dat het geregeld zou worden. Ik had de kamer al een tijd geleden betaald.
We mogen helemaal naar verdieping 16 , en de lift is gaaf, het is een glazen lift dus je kon zo Memphis en de Hernando de Soto brug zien (richting de staat Arkansas) , bij de kamer aangekomen zien we dat we maar 1 bed hebben pfff.
Het is een King bed en we hadden er gewoon geen puf meer voor om nu weer naar beneden te gaan om het te veranderen, dus we laten het maar zo. Gezellig knus met zijn viertjes in bed :-)

Vlug onze spullen neergezet, en richting de auto om dan alles maar met de auto te gaan bekijken. Dit ging allemaal prima, we konden alles zo vinden ( en dat zonder adressen) en konden overal onze auto wel even vlug neerzetten.
We zijn bij het Orpheum Theater geweest, dit gebouw staat er al vanaf de jaren 20, is een paar keer failliet geweest, maar staat er nu nog steeds.. Ziet er echt Amerikaans uit.


Vanaf hier konden we ook van Beale Street een paar foto's maken, hier gaan wij met de kinderen niet doorheen. En hier stond ook een beeld van Elvis Presley en die ging uiteraard ook nog op de foto.




Daarna zijn we doorgereden naar het Civil Rights Museum waar ook het hotel zich bevind waar Martin Luther King is vermoord. Hopelijk komen we hier nog een keer terug en wil ik toch graag het museum wel bezoeken. Vond alleen het hotel zo om te zien al erg indrukwekkend.






En als laatste wat ik hier graag wilde zien is natuurlijk de Sun Studios, hier is het allemaal begonnen voor onder andere Johnny Cash, Elvis en nog veel meer grote namen.









Jayden moest ineens naar de wc, dus we zijn even vlug terug gegaan naar het hotel, ik keek ondertussen even hoe ver het rijden was naar de brug en dat was maar 2 km. Op deze brug verander je van staat, en dat wilde ik wel op de foto hebben. En dit keer is het prima gelukt :-) In Arkansas hebben we een Fast Food restaurant opgezocht en hebben lekker op ons gemak wat gegeten.
Weer terug zijn we een andere route terug gegaan zodat we ook nog de staat Mississippi mee konden pakken, hier zouden we in eerste instantie overnachten maar later heb ik via Priceline het Sheraton hotel kunnen boeken.






Nu werd het toch wel tijd om naar het hotel te gaan en allemaal lekker even te relaxen en te gaan douchen. En nog even wat foto's van het hotel gemaakt.






Even het blog bijwerken en dan is het eigenlijk de bedoeling om morgen naar Montgomery te rijden voor alleen een tussenstop.
We hebben besloten om daar niet te gaan overnachten. De kinderen zijn er wel klaar mee met dat rondrijden, vervelen zich kapot in de auto en willen heel graag naar opa en oma in de villa.
Het is een hele lange ruk om naar Florida te rijden, maar we gaan het gewoon proberen. En anders kunnen we altijd nog even een motel/hotel te pakken.

Ik wil nog wel iedereen bedanken voor de reacties, echt super om te zien dat er zoveel mensen met ons mee 'reizen' !

12 opmerkingen:

  1. Wat een drukke dagen hebben jullie achter de rug. Jammer dat niet alles ging zoals gepland! Graceland lijkt mij ook geweldig om nog een keer naartoe te gaan. Ik snap de kids ook wel lekker naar opa en oma en naar je eigen zwembad hoe cool is dat! Fijne terugreis naar Florida gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf om in Graceland te zijn geweest, ik hoop er ook ooit eens een kijkje te mogen nemen! Ik snap het wel hoor van de kinderen, ze zijn ook nog niet zo groot en dan zijn ze het rijden al gauw zat. Dat wordt een lange trip morgen voorzichtig en succes!op naar Florida!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf heh, Graceland, wij vonden het er prachtig. Wat een toestand met het hotel. Nu weer onderweg naar Florida, sterkte en ben benieuwd of jullie nog ergens gaan overnachten. Pensacola is trouwens heel erg leuk om een stop te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gaaf allemaal , ik geniet met jullie mee en wat een mooie foto`s.
    En nu lekker weer naar Opa en Oma.
    Een fijne en veilige reis naar Florida.
    Doe je Ouders de groetjes van mij.
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zeg die Graceland tour, heel bijzonder om te zien denk ik. Jammer van het gedoe met het hotel. En een lange trip, maar lekker naar Florida is ook fijn. Goede reis!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie dag weer gehad
    Dit is wel de vakantie van je leven
    Mooi ook dat ik hem zo mee kan beleven
    Ben benieuwd naar de rest van jullie vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie dag weer gehad
    Dit is wel de vakantie van je leven
    Mooi ook dat ik hem zo mee kan beleven
    Ben benieuwd naar de rest van jullie vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie dag weer gehad
    Dit is wel de vakantie van je leven
    Mooi ook dat ik hem zo mee kan beleven
    Ben benieuwd naar de rest van jullie vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gaaf jongens Graceland echt helemaal te gek!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kwam bij toeval jullie weblog tegen. Dus even jullie avonturen gelezen :-). Jullie hebben al aardig wat gezien en gedaan, en dan vandaag naar Graceland Wow! Ik blijf nog gezellig met jullie meelezen en geniet van jullie reis.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Even 2 dagen bijgelezen en wat een boel al weer gedaan zeg....logisch ook wel dat de jongens er klaar mee zijn, flinke afstanden voor die leeftijd. Petje af. Graceland lijkt me enorm mooi, beetje kitsch maar dat past wel bij Elvis hahahaha. Succes met de rit terug naar Florida!!
    have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik liep een paar dagen achter, maar jullie hebben een leuke tour gemaakt, logisch dat de kids nu weer terug naar opa & oma willen. Ik ben gek op zulke roadtrips maar ik denk dat ik moet wachten tot onze kids zelf graag willen of niet meer meegaan....;)
    Veel plezier in de villa!!

    BeantwoordenVerwijderen